W piątek 22 grudnia wszystkie placówki Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będą zamknięte. Tego dnia nie będzie można skontaktować się również z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej. 22 grudnia jest dniem wolnym dla pracowników ZUS-u za dzień świąteczny – sobotę 11 listopada.
– Jeśli mamy jakieś sprawy do załatwienia w ZUS-ie przed świętami, nie odkładajmy tego na ostatnią chwilę. Warto wcześniej umówić spotkanie z ekspertem na konkretny dzień i godzinę. W ten sposób nie będziemy musieli czekać w kolejce na obsługę – informuje Beata Kopczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie śląskim.
Są dwa sposoby rezerwacji takiej wizyty: elektronicznie przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS lub telefonicznie. Aby zarezerwować wizytę przez PUE ZUS, wystarczy zalogować się na swój profil, następnie w menu bocznym wybierać [Wizyty] > [Rezerwacja wizyty]. Jest możliwość wybierania placówki ZUS, gdzie chcemy się spotkać z ekspertem oraz sprawę, którą chcemy poruszyć. Potem należy wybrać termin wizyty. – Gdy już będziemy mieć dzień i godzinę wizyty w ZUS, trzeba pamiętać o tym, by wziąć ze sobą swój login PUE i dokument tożsamości – podpowiada rzeczniczka. Dla osób, które nie korzystają z PUE, taką wizytę w ZUS mogą umówić telefonicznie. Każdy oddział ma swój indywidualny numer.
Bielsko-Biała: 33 825 30 23
Chorzów: 32 349 06 81
Częstochowa: 34 368 93 37
Rybnik: 727 690 822
Sosnowiec: 32 368 33 77
Zabrze: 32 393 22 08
Z pracownikiem ZUS-u można także porozmawiać przez internet w godzinach urzędowania Zakładu w trakcie e-wizyty, czyli wideorozmowy. Więcej informacji na temat umawiania e-wizyt można znaleźć pod adresem https://www.zus.pl/e-wizyta.
Do ZUS, niezależnie od godzin otwarcia placówki, można przez 7 dni w tygodniu wysłać wnioski czy dokumenty poprzez Platformę Usług Elektronicznych.
fot. ZUS
oprac. /kp/