Od 30 marca w Powiatowym Urzędzie Pracy w Raciborzu funkcjonuje wprowadzony przez dyrektora Mirosława Ruszkiewicza system pracy dwuzmianowej pracowników urzędu. Podjęta decyzja okazała się bardzo dobrym rozwiązaniem, które już przyniosło pierwsze efekty.
Mimo iż w dalszy ciągu kontakt z urzędem odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną, telefoniczną oraz poprzez pocztę tradycyjną, klienci urzędu wykazują duże zainteresowanie nowymi formami wsparcia wprowadzonymi w ustawie o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
Wprowadzono wsparcie skierowane dla przedsiębiorców w formie:
– dofinansowania ze środków Funduszu Pracy części kosztów wynagrodzeń pracowników danego przedsiębiorcy oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne – w przypadku mikro-, małych i średnich przedsiębiorców,
– dofinansowania ze środków Funduszu Pracy części kosztów prowadzenia działalności – w przypadku przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników,
– niskooprocentowanej pożyczki dla mikroprzedsiębiorstw ze środków Funduszu Pracy do wysokości 5 tys. zł.
W tym tygodniu pracownikom Powiatowego Urzędu Pracy w Raciborzu udało się wypłacić 5 pierwszych niskooprocentowanych pożyczek dla mikroprzedsiębiorców po 5 tys. zł każda. Kolejne 46 wniosków (stan na 3.04 br) zostaną rozpatrzone i dofinansowane na początku przyszłego tygodnia.