• +48 502 21 31 22

Podsumowanie akcji „Szybki PIT w galeriach handlowych"

Od 11 do 13 marca w najpopularniejszych centrach handlowych w największych miastach w Polsce można było skorzystać z punktów rozliczeń na terenie galerii. Ze sposobności skorzystało ponad 15 tys. Polaków.

Podsumowanie akcji „Szybki PIT w galeriach handlowych"

    Z roku na rok Polacy składają coraz więcej PIT-ów przez Internet. W 2011 r. już prawie milion zeznań PIT przesłano tą drogą, rok później ponad dwa razy tyle, by w 2013 r. osiągnąć poziom 3,5 mln. W 2014 r. złożono 5,2 mln PIT-ów, zaś w 2015 r. ponad 7 mln.
    Wydarzenie organizowane było w ramach akcji Ministerstwa Finansów Szybki PIT. Nazwa kampanii nawiązuje do faktu, iż PIT można w szybki, prosty i bezpieczny sposób złożyć przez Internet. Akcja ma również pokazać, że administracja podatkowa może być przyjazna, nowoczesna, dostępna w miejscach, gdzie podatnicy spędzają swój wolny czas. W tym roku z galerii handlowych zostało wysłanych ponad 10 tys. e-PIT-ów.
    Pracownicy wybranych urzędów byli dostępni w galeriach od piątku do niedzieli. Udzielili oni szczegółowych informacji na temat rozliczenia dochodów uzyskanych w 2015 r. Jak podaje Ministerstwo Finansów, eksperci wyjaśniali także wątpliwości związane z ulgami podatkowymi i odliczeniami, ale przede wszystkim pomagali wprowadzić PIT do systemu e-Deklaracje i sprawnie wysłać go przez Internet. Osoby, które rozliczyły się w galerii handlowej otrzymały także urzędowe potwierdzenie odbioru zeznania (UPO).
    Osoby, które nie mogły skorzystać z usług akcji organizowanej w centrach handlowych, przez cały czas mogą zadawać pytania w specjalnie przygotowanej do tego aplikacji na stronie Szybki Pit.
    Przypominamy, że w ramach akcji Ministerstwa Finansów, już 16 kwietnia we wszystkich urzędach skarbowych zostaną zorganizowane dni otwarte, podczas których pracownicy administracji podatkowej będą pomagać podatnikom przy składaniu PIT-ów.

DR

Podobne artykuły

Wyszukiwarka