Rewitalizacja linii kolejowych nr 177 i 294 Racibórz – Racławice Śląskie przez Pietrowice Wielkie, Baborów i Głubczyce znalazła się w II etapie programu Kolej Plus. Aktualnie trwają prace nad studium planistyczno-prognostycznym. Koszt wstępnej dokumentacji to 1,2 mln zł, natomiast rewitalizacja linii może kosztować od 300 do 500 mln zł. W Kolej Plus budżet państwa zapewnia 85% potrzebnego finansowania, 15% ma pochodzić od samorządów. – W przypadku odbudowy tej linii kolejowej chodzi o pieniądze rzędu od 45 do nawet 75 mln zł. To ogromna kwota, której gminy i powiaty z pewnością nie udźwigną – komentuje Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego.
Część samorządów już wycofała swoje zgłoszenia. Na początku zgłosiły one w sumie prawie 100 projektów, w tej chwili w opracowaniu jest ponad 40.
Czytaj więcej na portalu raciborz.com.pl: Rewitalizacja linii Racibórz – Racławice Śląskie zbyt droga dla samorządów
oprac. /kp/