Śląska Krajowa Administracja Skarbowa rozpoczęła pilotaż infolinii pod numerem 22 460 59 96. Dzwoniący połączą się nie z konkretnym urzędem skarbowym jak dotychczas, ale z przeznaczoną do tego infolinią.
KAS przetestuje dwa typy połączeń – standardowe i z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzą swoją tożsamość telePIN-em, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić bardziej spersonalizowanej informacji. Jak tłumaczy KAS, pilotaż nowej infolinii to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług. Ma on za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej.
Bez potwierdzenia tożsamości będzie możliwe uzyskania ogólnej informacji podatkowo-celnej i rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym. Z kolei po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego klienci będą mogli skorzystać z indywidualnej i właściwej miejscowo informacji podatkowo-celnej, informacji o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych oraz zarezerować termin wizyty w urzędzie skarbowym. Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.
Testy infolinii to kolejny etap programu "Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie większość spraw jak np. zaświadczenie, umówienie wizyty, korespondencja w bieżących sprawach czy informacja o mandatach drogowych podatnicy mogą załatwić online w e-Urzędzie Skarbowym na stronie www.podatki.gov.pl. Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami: 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych), 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych) i +48 22 330 03 30.
fot. freepik.com
oprac. /kp/