• +48 502 21 31 22

Pełny etat i elastyczny czas pracy – tego chcą Polki

Najwyższą potrzebą badanych kobiet jest przyjazna atmosfera w pracy, a największą obawą – jej brak.

Pełny etat i elastyczny czas pracy – tego chcą Polki

Polki na rynku pracy poszukują stabilności zatrudnienia, która sprowadza się do formy zatrudnienia, wynagrodzenia, benefitów oraz dobrych relacji opartych na zaufaniu, ale także na elastyczności i indywidualnym podejściu – wynika tak z raportu "Czego Polki szukają na rynku pracy” opracowanego przez Her Impact i PwC Polska.

Zdecydowana większość kobiet (86,6%) chciałaby znać wysokość wynagrodzenia na oferowanym stanowisku przed złożeniem aplikacji. Chciałyby też wiedzieć, jakie mają perspektywy rozwoju (71%), znać szczegółowy opis zadań (69,5%) i formę zatrudnienia (65,4%). Panie interesują też informacje o kulturze organizacyjnej i wartościach firmy (55,8%) oraz oferowanych benefitach (48%).

Najbardziej preferowaną przez kobiety formą zatrudnienia jest pełen etat uwzględniający możliwość elastycznego czasu pracy, na który wskazało ponad 60% pytanych. Opcję pełnego etatu ze stałymi godzinami pracy wybrało 19% badanych, a najmniej poszukiwaną formą współpracy jest niepełny etat (3%). 10% ankietowanych kobiet decyduje się na współpracę w formie samozatrudnienia.

Największą popularnością cieszy się praca hybrydowa – preferuje ją prawie 76% badanych kobiet, najmniejszą zaś praca stacjonarna – jest to wybór jedynie 8,1% Polek.

Wśród najbardziej popularnych form wynagrodzenia i benefitów respondentki zdecydowanie wskazały na stabilne i pewne wynagrodzenie. Najpopularniejsze benefity pozapłacowe, takie jak opieka medyczna i karta sportowa, nadal są preferowane, jednak zdecydowanie rośnie znaczenie dopasowanych, dobrze dobranych benefitów, będących wyrazem troski pracodawcy, np. dodatkowy dzień wolny albo dodatkowe dni urlopu.

Najwyższą potrzebą badanych kobiet jest przyjazna atmosfera w pracy, a największą obawą – jej brak. Respondentki wskazują również na chęć rozwoju i możliwość dalszego uczenia się jako istotny element, który uwzględnią przy wyborze pracodawcy. Kierują się również branżą, w której działa firma i uwzględniają jej efektywność w biznesie, licząc, iż przełoży się ona na ich wysokość wynagrodzenia. Najwięcej, bo 27% respondentek, zainteresowanych jest pracą w obszarze zarządzania projektami. Marketing i HR są kolejnymi najbardziej popularnymi wyborami wśród ankietowanych kobiet.

fot. freepik.com
oprac. /kp/

Podobne artykuły

Wyszukiwarka